اصل اضافه بار | پیشنهادی برای رشد

اصل اضافه بار یکی از ارکان اصلی‌ایست که برای رشد ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود که البته می‌توان آن را به سایر علوم و مهارت‌ها تعمیم داد.
این ثابت شده است که برای رشد عضلات در هنگام تمرین مهم‌ترین رکن، اصل اضافه بار است. یعنی اگر شما همیشه با وزنۀ ده کیلوگرمی تمرین می‌کنید برای رشد عضلانی باید آن را به پانزده کیلو یا حداقل یک کیلو بیشتر از قبل افزایش دهید.
در حقیقت رشد شما با انجام کارهای سختی که قبلا انجام نداده‌اید آغاز می‌شود. اگر شما دائماً با وزنه‌ای ده کلویی تمرین کنید بدن‌تان به یک تعادل حیاتی می‌رسد و رشد شما متوقف می‌شود و تنها زمانی که فشاری بیش از پیش به عضلات وارد شود، رشد ممکن می‌شود.
برای ورزشکاران این اصل اینگونه تعریف شده که وقتی فشاری بیشتر از قبل به عضلات وارد می‌شود بدن عضلات را رشد می‌دهد تا نسبت به فشار کنونی مقاوم شوند و در تکرار آن آسیب کمتری ببینند و از این طریق اضاف بار به رشد منجر می‌شود.
شما می‌توانید این اصل را به شیوه‌های مختلفی در روزمره‌تان جا دهید و شرایط را برای رشد خود میسر کنید.
اگر دونده هستید می‌توانید برای خود این قانون را بگذارید که در زمان همیشگی بیشتر از قبل بدوید یا که در زمانی کمتر از قبل به همان مقدار سابق بدوید.
می‌توانید آموزش تایپ ده انگشتی ببینید و با تکرارش مسیرهای عصبی جدید بسازید و سرعت و دقت تایپ خود را افزایش دهید و ده‌ها مورد دیگر.

نکته:
این را به یاد داشته باشید که تکرار بیش از حد این کار می‌تواند به شما آسیب بزند و حتی مانعی بر رشدتان شود زیرا که ذهن و بدن به بازسازی خود نیاز دارند و اگر آسودگی نیابند و دائما در تکاپو باشند مجالی برای رشد باقی نمی‌ماند.

مهم این است که تعادل را رعایت کنید و دنبال رشد معقول و صحیح باشید که نیاز به صبر و تحمل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *