محتوا و نیاز | چه چیزی تولید کنیم تا مخاطب داشته باشد؟

استقبال از محتوا تنها در صورتی ممکن است که نیازی از مخاطب برآورده شود.

می‌توان گفت یک ماشین از نوع لامبورگینی که تماماً از طلا ساخته شده نیاز هیچکس نیست.

در واقع سطح کیفی کار هر چقدر هم که بالا باشد اما قابل استفاده نباشد به درد نخور است.


محتوایی با کیفیت عالی + غیر قابل استفاده بودن = محتوای درجه یک اما به درد نخور

این اصلا به این معنا نیست که محتوای بی‌کیفیت تولید کنید، به این معناست که نیازها را به بهترین صورت پوشش دهید.

اگر شما بهترین کبریت جهان را اختراع کنید دیگر فایده‌ای ندارد، فندک بسیار بهتر از کبریت نیاز بشر به آتش را پاسخ داده است.

در تولید شما اول باید نیازی را شناسایی کنید و برای پاسخ به آن چیزی را خلق کنید.
به اعتقاد من این بهترین راه در عرصۀ تولید محتوا و راه‌اندازی یک برند شخصی این است که تولیدکننده نیازهای عده‌ای خاص با دغدغه‌ای خاص را پوشش دهد.

اما شیوه‌ای دیگر از تولید است که بیشترِ زیرشاخه‌هایش چیزهایی شبیه به همان لامبورگینی تماماً طلا است. در این نوع از تولید شما نیازی را در مخاطب ایجاد می‌کنید و به او القا می‌کنید که زندگی خوب تنها با داشتن آن میسر می‌شود.

در واقع اگر می‌خواهید نیازی را در مخاطب ایجاد کنید شرطش این است که مجبور به تصویرسازی‌اش کنید.

یک آدم کچل را نیازمند به مو کنید.

ک آدم قد کوتاه را نیازمند به رشد قد.

یک عرب پولدار را دیوانۀ یک ماشین فوق گران.

و هر کسی با تصور خودش در حالت خاصی تصمیم بر این می‌گیرد که از چیزی به چیزی دیگر تبدیل شود که اگر شما این تاثیر را بر او ایجاد کرده باشید، فروش کرده‌اید.

2 thoughts on “محتوا و نیاز | چه چیزی تولید کنیم تا مخاطب داشته باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *