مخاطب، خودتان باشید

اولین مخاطب‌تان کسی نیست جز خودتان.

این دغدغه کم‌و‌بیش یقۀ هر کدام از ما را در هنگام تولید محتوا گرفته است که مخاطب من کیست؟ آیا مخاطب می‌پسندد یا نه؟ یا اینکه اصلا من برای چه کسی دست به تولید زده‌ام؟

هیچ نیازی نیست شما هنگامی که در پی خلق یک اثر یا انجام یک کار هستید به این فکر کنید که دیگران اثر را می‌پسندند یا نه. اولویت اول سلیقۀ خودتان است و باید آن را معیار قرار دهید. اگر شما خودتان مخاطب خود باشید و خود از آن ارضا نشوید، نمی‌توانید بر دل و جان دیگری هم اثر بگذارید.

یک اثر هنری که شاید اصلی‌ترین نوع محتوای دنیای کنونی باشد، تنها زمانی می‌تواند اثربخش باشد که خودِ هنرمند را متاثر کند. اگر ما خود در هنگام خلق برانگیخته نشویم و از آن هیچ لذتی دریافت نکنیم چگونه انتظار می‌رود که فردی دیگر آن را دوست داشته باشد؟

پس می‌شود به این نتیجه رسید که اگر به دنبال موفقیت در عرصۀ محتوا و تولید آن هستید(فرقی هم نمی‌کند از کدام دستۀ محتوایی باشد) اولین چیزی که باید به آن اهمیت دهید این است که مبتنی بر سلیقۀ خود پیش روید و به سلیقۀ مخاطبی که هنوز تشخیص نمی‌دهید کیست یا اطلاع ندارید که وجود دارد یا نه اهمیت ندهید.

پس از تولید اثر هم اگر مخاطبی وجود داشته باشد خود به دنبال کشف علاقه‌اش حرکت می‌کند و محتوای شما هم مخاطب خاص خود را پیدا می‌کند، درست مانند دیگر محتواها.

2 thoughts on “مخاطب، خودتان باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *