چگونه بطالت مفیدی داشته باشیم؟ | چند راهکار

شاید چیزهایی در مورد ارزش بطالت شنیده باشید یا برای‌تان سوال شده باشد خب اگر بطالتِ مفید وجود دارد چگونه به آن برسیم؟

 

راه‌های زیادی برای به بطالت گذراندن اوقات‌مان وجود دارد اما اولین راه برای داشتن یک بطالت مفید این است که آگاهانه این گزینه را انتخاب کرده باشیم.

انتخاب آگاهانه به این معنا نیست که شما باید بدانید دقیقاً قرار است با انجام چه کارهایی خود را از اصول و قواعد همیشگی دور کنید، بلکه یعنی اطمینان حاصل کنید که قرار است چه کارهایی را انجام ندهید. مثلا از این مطمئن شوید که قرار نیست وقت خود را با گوش سپردن به اخبار تلف کنید یا هیچ ورودی سنگینی برای ذهن‌تان وجود نداشته باشد.

(البته داشتن پیش‌زمینه‌ای ذهنی از کارهایی که شاید به انجام آنها بپردازید بد نیست چون مانع از سردرگمی‌تان می‌شود.)

 

چند پیشنهاد برای داشتن بطالت مفیدتر:

1-دسترسی خود را از موبایل کم کنید و در تلاش باشید که ذهن‌تان کمتر در معرض منابع اطلاعاتی‌ای مانند موبایل، تلویزیون یا رادیو باشد زیرا هر خبر کوچکی به راحتی می‌تواند مانع از آرامش ذهنی شما شود و مغز را مشغول به تجزیه و تحلیل می‌کند.

 

2-بطالت خود را در جایی غیر از مقرِ همیشگی‌تان بگذرانید.

اینکه به خود و ذهن‌تان اجازه دهید که در محیطی نو و دور از محل همیشگی حضور داشته باشید، می‌تواند منجر به خلاقیت شود و به شما این اجازه داده می‌شود که خود مشغول به کشف کردن شوید نه اینکه اطلاعاتی دو دستی تقدیم‌تان گردد.

 

3-مدت زمانی زیادی را خارج از هر مکان مشخصی بگذرانید.

می‌توانید مدت زیادی را به قدم زدن بگذرانید و به دیدن دوستان مختلف‌تان بروید. یا می‌توانید به جاهایی سرکشی کنید که همیشه میل داشید از آن سر در بیاورید. کوچه‌هایی که شاید همیشه برای‌تان عجب بوده‌اند یه خانه‌ای قدیمی که نصفش فرو ریخته و دوست داشته‌اید، بدانید که داخلش چگونه است.

 

انجام بسیاری از کارها(که در اینجا به سه مورد از آن اشاره شده)در هنگام بطالت به گونه‌ایست که شما را از کرختی در می‌آورند و ذهن‌تان را سرشار از شادابی می‌کنند.

مهم این است که شما به خود اجازه دهید که مدت زمان بطالت‌تان به کارهایی سپری شود که حداقل مضر نباشند و بتوانند به اندوخته‌ای ذهنی برای شما تبدیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *